Wednesday, June 21, 2006

the one about MY WEEKEND

though its past 3 days.. but dont care... i want to post also bout my last weekend!! hee... semua misi ku berjaya!!! yeay!!! kira weekend yg berfaedah n digunakan sebaik mungking.. 0psss.. tersenyum sokmo, plak.. haaa...

saturday- seawal **am, gue bangun... dgn semangat waja.. gue terus dusshhh.. masuk bilik air... buat apa2 yg patut.. hee.. fetch mister n sent him off to work.. lama tak jumpa kan.. haa.. asik ngn kegiatan harian gue jer.. haa.. ohh.. lupa plak.. baru jer g nengok CARS with him n my brother (kalau tak, kompom kata gue nih lupa daratan... asik sosial sorg2.. haa).. lps tuh, gue terus zaassss ke Gergasi.. my home now lah paling convenience.. mana2 bleh pg.. kalau dulu.. warta.. kalau tak.. desanika.. paling2 canggih pun bintang... tp sekarang.. haaa... nak riak kejap... hee.. ampun.. yer apam!! dgn hati yg riang.. gue bersopping.... utk cobaan menu terbaru!!.. semangat nih... tp sempat ker gue?? kol 1pm kena g kota damansara plak.. k kema aka kurma(bg zack's sister) buat house warming.. hmm.. kalau berjaya.. gue boleh bawak g umah k kema.. memandangkan de recipe was from k ita aka kota..hee.. kira nak tunjuk skill lah nih.. hee.. lagipun gue mmg dh lama memendamkan hasrat utk mencuba recipe ini.. just tak ada resepi yg berjaya menambat hatiku.. n some more, k ida dah pernah buat at my house, so kira kompidenlah sikit.. bhn2 mentah gue sudah kluarin dr freezer sblm gue kluar umah.. beres!! sampai umah, tukau baju... kitchen.. here i come!! kupas2 apa2 yg patut... campak2 lam piuk.. masukkan apa2 yg patut..... gaul2.... taraaaa..... kuah pun siap!!!! pastu ambik non-stick pan ku yg ku menangi semasa cabutan bertuah hari keluarga opisku... hee... letak atas dapur.. masuk apa2 yg patut.. tuang apa2 yg patut... gaul2 lagi hingga gue suka... ohhhh laaa laaaa.... ambik loyang... lapiskan segala apa yg ada kt atas dapur tuh.. hingga licin piuk belanga... yummy!! last sekali..... taburlah keju2 kegemaran ku!!! owwhhhhhh... habiskan 2 paket tuh terus.. biar muak keju... pernah ker??? haa... set suhu oven.. & gue pun rileks jap... ketuk2 pintu brader.. woi!! kol baepr nak bangun woi!! i said... woooo.. oo...oooo haa... gue zasss ke bilik mandi... n buatlah apa2 yg patut... spt yg dijangkakan.. menu gue siap sejurus gue siap berpakaian.. owhhhh.. baunya harum semerbak.. cobaan.. erkk.. nak ker bwk umh kurma.. kang x sedap kang??.. camno nih!! gue teruja gak nengoknyer.. air liur dah ibarat air dlm perigi... erm.. apa kata gue cuba rasa sikit.. manalah tau, kan.. hee... hmm.. nanti kang kalau dh terpotong sikit.. dh tak lawa nk bawak g umah kurma.. ker, bgtau boy makan sikit.. takut nanti kempunan.. tuhpun kalau boy tak pi.. ermm.. cukup ker org bawak 1 loyang jer?? kang tetiba ramai plak yg ada kt sana??.. mcm lokek plak gue bwk satu loyang... erm... alamak!!! boy mandi lah plak... bila ditanya.. jawapannya.. "iya deh... harus gue pergi!!".. owhh.. keputusan akhir ditangan boy... pilihan juri??? haaa.. kami pun bertolak ke kota damansara... tanpa membawa apa2.. haaa... boy kata, sayang!!! baik kita makan sendiri2... penat dier nunggu dlm bilik sampai dh masak benda tuh... haa.. lagipun nih baru percubaan pertama.. nanti2 kita buat bg meka.. haaa.. alamatnya kempunanlah k ina nak merasa LASAGNA gue!!! haaa.. on de way, singgah lagi ke gergasi.. tak sedap hatilah plak tak bawak apa2.. so i bought marble n sponge cakes.. kira woraitlah tuh.. org tua makan.. lasagna org tua kureng sikit makan.. haa.. konon!! so, sampai2 sana.. k ina dh bertanyakan lasagna ittew.. sorry bangat sis!! gue menurut perintah SINGA (bak kata apam...hee).. sanak saudara kurma pun dh ramai yg tiba.. perkara pertama, yg harus dilakukan... mengisi perut!! owhh.. sedapnya.. masakan kampung!! dessert pun sedap!! harus gue try pudding ittew.. nampak cam senang.. sempat boy berbisik,"nasib ko tak buat jelly ko.. tuh dah ada..".. lepas dah mcm ular sawa sikit.. tour around de house.. ok gak.. dhlah dpt harga yg jauh lebih murah dr harga sebenar.. bilalah gue nak ada umah sendiri nih.. pastu, sesi berborak.. kaum wanitanya... gossipsss... artis... gossipsss... kaum lelakinya... bola.. politik.. bola... tepat jam 5pm.. kami pun mengundur diri.. owhhh.. lamanya tak melepak bersama warga tua sebegitu lama.. haa.. w/pun bukan keluarga rapat sendiri.. tp kejanggalan tidak wujud diantara kami.. itu yg best!!.. sesampai di umah.. haaaaa..... mcm org yg belum makan 1 hari.. kami pun membedal lasagna tersebut!!!! haaa... best!! best!! gue suka!! haa... CIK APAM, gue janji.. gue akan masakin lasagna utk loe.. hujung minggu ini ok?? my offer valid till dis weekend.. heeee... konon, nak meninggalkan sedikit sisa lasagna utk bola karang mlm.. haaa.. tetapi hampeh!!! heee... so, mlm ku diisi dgn menonton bola.. bola..bola... n zzzZZzzzzzzzzzz...
sunday - spt kelmarin.. gue bangun seawal yg mungkin.. kali ini berbeda plak aktiviti gue.. haa.. gumbira rasanya hati... menuju puncak.. gemilang cahaya.... haaa.. ada date ngan blogger glams.. harap minahsenget ngn mamatpasanumahdierbest dpt g sekali.. patutnya hari ni ada aktiviti bersama Mr Presiden akan tetapi.. ampun kan gue... panggilan menonton secara LIVE amat memberahikan & juga mengujakan (ada ker?).. lainkali kita nonton bersama2 ya.. hee.. janji ngan ketua papparazi b4 11am.. so dlm kol 10.15 gue harus meninggalkan teratak 5 tingkat gue.. akan tetapi.. janji melayu.. biasalah kan.. dlm kol 11am gue sampai di ProJet.. sambil2 menunggu ketibaan awek comel .. gue membeli-belah apa2 yg patut.. owhhh.. Cik Apam mengundur diri!! problem keta!! aduuuhhhh.. nasib bek masih kt kpg.. kalau dh on de way?!! genti mamatkononmacho dah cam ayam berak kapur.. haa.. so tinggal lah kami berdua meneruskan perjalanan kami... payah gaklah nak mencari dewan sivik tuh... nasib bek ada sorang mamat encem (ye ker?).. bgtau jln nak ke tpt glamer itu.. laaa... blakang bangunan nih jer ker?? haaa.. wah!!! melihat bayangan bangunan tersebut tersegam indah.... owwhhhhh!!! terujanya!!!! haaa.... ermm.. nak parking kt ner nih aaa??? ooo.. boleh parking kt dlm.. hee.. jakun gak diriku.. hee.. tetiba.. pandangan ku seakan ditarik kuasa magnet.. maka menjelmalah... Pak M. Rajoli.. tetiba terflashback segala drama2 beliau.. haa.. perasaan teruja dh lps langit ke tujuh dah.. hukum karam pun dah lepas.. haa.. sampai kt muka dewan, kami disambut oleh keluarga SENYUM SOKMO!! owwhhhh... harus disenep ini.. tp disebabkan diriku masih diselabungi sifat2 gadis melayu terakhir.. maka niat tersebut dipadamkan sekejap.. melilau2 di sekitaran dewan.. ehh.. cam kenal jer.. haa.. Kabir rupanya.. haa.. hmm.. boleh tahan gak yg dtg.. kuar dewan.. terserempak plak ngan Deja Moss.. ilek lagi.. upacara perasmian penyenepan dimulai dgn..... ermmm... malas nak tulis lagilah.. loe pepol natapin potret2 gue jerlah yer.. heee... kalau loe peeps moe membaca bita selanjutnya.. loe peeps dijemput (yeker??) ke umah blogger glams yg sudah terror mengarang ittew.. heee... selamat maju jaya..


1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

huh!!!!!!!! wekkkkkkkkkkk...

5:12 PM  

Post a Comment

<< Home