Monday, July 10, 2006

the one about AF4 WEEK 6 (Part 1)

Oooo laaalaaaa… my day began with… MAGGIE MEE.. heee.. my all time peberet!!.. today malas nak masak.. majuk with BOY.. penat gue masak.. dier tak makan pun.. kira mogok lah nih.. muhahaha.. then, pi bayar bil air.. hmmm.. ramainyer manusia!! Kalau nak tau.. dis is de 1st time gue byr bil air.. since gue dok umah baru.. bukannya tak nak.. tp tak tau mana nak bayar.. kalau boleh byr tru internet.. dh lama dh settle.. just found out dat de office just nearby my place.. n opens till Saturday.. hee… brapa agaknyer bil gue ek.. de last statement takderlah banyak sgt.. tp dh brapa bulan dh nih.. surat merah pun takder.. but then.. better bertindak sblm apa2 terjadi kan.. setelah more then 10 min gue kt sana.. tetiba terasa nak tersakit hati plak.. bukan sbb kena beratur pjg.. coz mmg salah gue, datang time nak tutup pejabat.. tp yg menyakitkan hati gue adalah de management.. or can I say.. seorg HAMBA ALLAH yg bangap!! Mind my language.. tp mmg gue panas.. w/pun tak terjadi kpd gue.. camnih.. ada dis man lah.. of coz nak bayar bil.. but then, he confused why de total of water used in 2 months boleh jejak 1++.. mmg tak logik kan.. mine pun tak sampai camtuh.. so, he asked one officer nih explained or uruskan dis thing.. sbb to him, he bukannya ada nak basuh keta ker apa.. just everyday usage jer.. kompius kan.. pastu, dis officer nih pun dok godek2 PC dier.. yg patut kena sekeh kapla dongga officer nih.. dah lah tak pelawa dis man duduk, sambil tunggu dier wat kerja kan.. sempat plak dier bergurau senda, borak2 ngan dis lady yg dok next to him.. kesian plan tgk pengadu tuh.. officer nih buat tak tahu ngan dier.. sampai org pun naik kompius.. dier nih wat kerja/ tolong file komplen mamat nih ker wat kerja len.. pastu, bila madam (boss dier lah) mintak log books dr kakak kaunter byran, boleh pulak dier bangun n offer nak ngato those books to BIG BOSS!! Haiyok!! Wat kind of service is dis.. boleh buat dek lagi, sambil pass dis pengadu.. owwhh.. geram gue mmg dh tahap usop santorian dh.. nasib giliran gue sampai.. just imagine.. masa mamat tuh file komplen.. dpn gue ada cam 6 org.. sampai turn org, still cam tak dilayan.. dahlah berdiri!!! Yg pompuan sblh si bangang tuh pun masih buat dunno.. YA TUHAN.. diorg nih mmg takder deria ker.. sampailah mamat tuh berdiri dpn meja depa.. mintak balik his bill, barulah dat lady baru nak entertain dier.. “ ermm.. apa kata awak fotostet jer bil nih, lps tuh hantar balik kt kitaorg… nanti kita file komplen..”… boleh?? Baru nak ckp mcm tuh…. Si bangang tuh plak,”.. ermm.. aku tgh nak buat komplen tuh lah td.. “.. wat de @#*%!! Urrgghhh.. mmg dasar bangap.. patutnya dr awal dier bgtau kt pengadu tuh… social manners dah terjun ke lombong sebelah kot!! Kalau tak reti nak kerja ngan customer.. bek kerja len… etika kerja NADA!! Berbalik pada gue plak.. patutlah jarang dpt bil.. rupa2 nya diorg compile 2 months/ bil.. ngehngeh.. hee.. SETTLED!!!
gi kedai buku.. beli stationaries yg diperlukan utk PROJECT A.. hee... maklomlah lama dh tak membeli-belah.. dok godek harta kompeni jer kan... so.. cam jakun sikitlah.. men- try test segala2 kt 'kadai' tuh.. hee..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home