Tuesday, May 16, 2006

the one about LAST THURSDAY

11th May 2006 - Got permission to come in late to the office... why? coz my honey bunny's sick!! have to send him to clinic.. suyan my honey.. sejak 2 menjak nih asik batuk2 jer.. kalau batuk2 biasa takper jugak.. nih cam everytime kitaorg kuar, genti batuk terok giler2.. kalau tak kerna sayang banget ama loe, pastinya gue nggak ambil pusing sangat.. dan jugak gue pun dah lama ngan dier.. takkan perkara kecik cam nih gue tak bleh nak tolong hantarkan, kan.. dah my honey sakit, how can i just let him go to de clinic by himself, kan?.. i'm not that cold-hearted aka cruel, ok??!! so, around 9.30am, sampai clinic.. register.. talk to the DR bout my honey's condition.. lamalah jugak i have to sit in the waiting room.. nasib ada ekon, magazines.. n paling penting TV.. hee.. sempat gak i go for bekpes kejap.. pekena mi kari ngan limau suam.. sudah semestinya gue beli paper, supaya takderlah nampak pelik sgt gue bekpes sorg2.. hee.. sambil makan sambil baca, takderlah nanti nampak gelojoh sgt ker mkn.. to me eating alone is a very upsetting situation... seumur hidup gue, rasanya masuk nih, tak sampai 3 kali kot makan sorg2 kt open area.. kalau kt umah ker, kat pantry ker, lain citerlah.. salunya its either tapau jer or tak makan langsung.. masa kt asrama dulu pun, langsung tak pernah sekalipun g dwn mkn sengsorg.. g kantin mmglah ada, sbb nak ngedet.. heee.. ataupun nak g memancing undi.. ntahlah, coz like i said, to me, its not a nice view seeing pepol eating alone.. as if cam takder kwn jer.. w/pun hak diorg lah kan.. diorg nak privacy ker.. or tgh kerja or kursus.. n kena g sengsorg plak tuh.. or sememangnya org tuh kera sumbang.. hmm.. entahlah.. de 1st time me, eating alone, was 2 yrs ago!! haa.. can u imagine dat.. tuh pun sbb lapar sgt, but my mom n sis, will only be joining me after an hour.. owhh.. last2 i grabbed a magazine n a newspaper... g kepepsi aka KFC.. order mknn.. n duduk di kwsn plg blakang n tak ramai org, tp still boleh lagi dok mengadap depan@kaunter.. hee.. w/pun mkn sorg, tp view mesti best.. heee... gatal aku nih!! hee.. so, spt itu jugaklah diriku dat morning.. hee.. since my honey pun mengambil masa yg lama utk dirawat, so terpaksalah aku melepakkan diri kt cafe tuh.. n disebabkan gue pun jenis yg suka menjadi pemerhati, maka sonoklah jugak melihat pementasan teater/ drama di hdpn ku.. pastu gue kembali ke klinik.. owhhh.. honey ku!! nasib bek gue antarin loe ke klinik.. baru gue tau ur sufferings.. ingatkan kena tune balik jer, ghupa2nya siap kena tukau motor utk kipas.. takperlah.. demi kesejahteraan u, cayang.. gue sanggup lakukan apa sahaja.. so, gue pun terpaksalah beredar ke waiting room lagi.. sbb DR takder stok motor.. kena ambik dr klinik len.. hmmm.. adalah dekat nak kol 12 barulah honey gue dikembalikan kepada gue, dgn segak n gagahnya!!! sayang awk!! hee.. n alang2 gue dh d kwsn klinik, gue pun menyinggahkan diri gue sendiri ke klinik.. of coz, my honey has to wait outside.. sorry, love.. next time, ok.. kecut jugak perut gue, nak jumpa DR nih.. tp kalau tak disebabkan jariku yg comel lote nih dah membengkak n cam dah ada nanah, takdernyer nak sajer2 ke klinik.. so, DR belek2 my finger.. mmg dh ada nanah, n maybe she needs to to some godek2, to see whether its just an infection or something else ( tetiba tingat Adlin AR.. masa dier komen felix... ".. ko nih, something else..."..he..).. oh noi!! takutnya gue!! nak godek2 ker??.. bg ubat jer tak bleh ker.. but DR nih mmg terror pshyco, "..kalau bg ubat jer, mungkin akan baik or tak.. just nak nengok jer.."... owwhh!! cam nak pengsan jer.. last2.. termakan gak pujukan.. so, buatlah minor godekan.. siap masuk surgery room lagi.. haaa.. disebabkan DR boleh mengesan akan aras adrenalin gue dah melampau batas, DR pun injeklah jari gue ngan bius... hahahahaha... nasib gue kental.. so takderlah sakit sgt.. kompom!! takder bendasing.. but nanah mmg dah ada.. so DR bersihkan nanah.. sapu2 ubat.. pastu bg gue MC!! hahaha.. sempat lagik gue berkata," nak kena MC jugak ker?".. DR mereply, "saya bg jerlah.. awk pun baru lepas digodek.. rest kt umah jer lah... ".. ermm.. jap.. pelik ker the way i type the sentence?? cam double meaning jer.. haa.. lantaklah.. so, end up.. instead of masuk opis lewat, gue dpt MC.. hee.. dptlah 4 hari gue cuti... haa.. kalau tau dpt MC on thursday, baik gue beli tiket siap2.. balik kpg.. sekian...


jari gue yg comel lg mungil..heee..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home