Wednesday, May 10, 2006

the one about MAN LAKSA

atas kepantasan, ketangkasan, kecekapan & ketepatan gue yg sedari azali lg, maka mlm td, gue pun merasmikan tiket tayangan perdana MAN LAKSA.. gue sampai tepat pada masanya.. bererti.. ngam ngan kol 9pm gue sampai dpn GSC OU.. yg ada kek depan kaunter, hulubalang2 ERA yg dah berada dlm carta masyuk gue.. dhlah seat mmg bestlah.. puas hati sbb takder kapla2 yg boleh mencemarkan penghayatan gue.. dpt seat K.. mmg lah.. adakah baris K, baris yang berada di a) hadapan atau b) belakang?? keputusan di tangan anda.. hehehe.. ok, back to MAN LAKSA..


"Man Laksa dihasilkan dari pengalaman saya sendiri sewaktu zaman kanak-kanak"
- Mamat Khalid

from my point of view, this movie mmg sesuwei utk meka2 yg nak rileks, just for the sake of enjoying a good laugh.. dah the main actor, Yassin, takkan nak harapkan citer nih seberat Da Vinci Code, kan??.. tp mmg kelakau lah Man Laksa, ngan 'lidah pendeknya" *ooppssss... percubaan yg bagus, w/pun cam nak geli pun ada jugek masa camera fokus kt muka dier time dier nih tgh ckp.. time nengok "filem siapa, kalau bukan filem kita....".. Chah nih diibaratkan seorg gadis kampung yg penuh dgn adab sopan n lemah lembut (a bit kontra with the real 'she'.. heee... coz Aleya pun ngaku she's a confused gal..).. mmg nampaklah jugak, lemah lembutnyer.. but.. gue tak brapa setujulah she wears the green dress.. supposedly, pakailah baju kebaya with kain batik ker.. barulah nampak truly kampung goddess.. hahaha.. rambut nya siap ditocang ngan riben balut hadiah kaler oren plak tuh... scene apek tak banyak sangat.. hissshhh.. mmg geram lah ngan si saedon tuh!! cam nak gi hampuk kapla dier ngn bangku panjang ala bangku kantin sekolah jer!! konon nak jadi menantu penghulu.. tp buatlah perangai elok sikit.. kaber sikit.. hee.. ada gak bab kompius... sbb era tuh 70's.. tp siap ada lagu "satu dua tiga... do re mi..." overall, MALAM AMAL KPG TALANG kira berjaya lah jugek, w/pun ada jugek kecacatan sana sini.. biasalah last minute take over kan... owhh..owhh.. yg drama pendek hasil karya GAGAK di RIMBA.. "ha-ha-ha.. ampun... aku menyesal... ampun.. aku dah taubat..." *baca dgn nada budak darjah 1 baca buku teks.. kalau sesapa yg tak nonton lagi pilem nih, kompom tak paham apa yg gue merapu nih.. oleh itu, pilah nengok.. *1st time gue nengok wyg kt GSC OU.. jakun, kejap.. heee... kusinya empok giler!!! pastu siap ada unsur magik lagik tuh.. saper lagik kalau bukan MDK!! hee.."senyumlah... ahhh.. senyumlah... ahaiii.. cik mek molek......."..

familiar tak muka MC nih???


Inilah pentas Malam Amal Kpg Talang,utk mengutip derma bg membina umah Pak Maon, yang terbakar akibat banjir...pentas dibina mnggunakan khidmat Ah Lok dan juga genrator Ah Lok..


Fadhil Mat Dom kena sawan..


owh..owh.. apa terjadi???


watak paling pelik dlm citer nih.. sora boleh tahan.. tp tang kewarasan yg tak tahan!! siap jd ala stripper jantan lagi... "ermm.. bila giliran saya??.."


ladies n gentleman... presenting AHMAD JAIS!!!!


owwwhhhhhhh!!!!owhhhhhhhhhhhhhhhh.. tiada kata dpt merungkai jiwaku.. owwhh..


paduan suara Ahmad Jais & Kartina Dahari..


0 Comments:

Post a Comment

<< Home